HTML

Kockalány konyhája

Egy kocka lány is tudhat sütni-főzni.

Címkék

áfonya (2) alma (23) almás pite (1) amerikai (2) ananász (4) angol (2) aszalt (4) avokádó (1) bab (5) bababarát (1) bacon (14) banán (10) barack (12) bejgli (2) bolgár (1) bor (2) borítékolt (1) brassói (1) brokkoli (11) brownie (8) burgonya (15) cake pops (1) cékla (1) chili (4) citrom (16) cseresznye (4) csiga (3) csípős (2) csipsz (1) csirkehús (31) csokiimádók (33) csokiszósz (18) cukkini (9) desszert (159) édesség (149) egészséges (88) egészséges reggeli (10) egyszerű (152) élesztő (22) eper (16) étcsokoládé (34) étteremkritika (6) fagyi (1) fahéj (38) falatkák (16) fánk (4) fasírt (6) felfújt (1) feta (7) filmajánló (3) fogadalmak (1) fokhagymás (59) főzelék (2) francia (5) füstölt szalonna (13) gluténmentes (1) gomba (11) gombóc (1) gordon ramsay (1) görög (4) gránátalma (1) grill (3) gríz (2) gyors (120) hal (3) halloween (1) házi (25) húsos (78) indiai (3) jamie oliver (1) játék (1) joghurt (5) juhtúró (1) kakaó (37) kakaós csiga (1) kalács (6) káposzta (6) karácsony (8) karamell (4) karfiol (4) kefir (2) keksz (15) kelbimbó (3) kenyér (6) kenyérlángos (1) kevert (17) kínai (1) kínai kel (3) kiwi (2) kókusz (20) kolbász (4) könnyű vacsi (60) körte (2) kosárka (2) köszméte (1) krém (6) krémsajt (5) kuglóf (2) kukorica (10) laktató (78) larousse (1) lasagne (1) lassi (1) lecsó (3) lekvár (15) lencse (1) lepény (2) leves (24) likőr (1) madeleine (2) magyaros (10) máj (2) majonézes (2) majoranna (5) mák (3) málna (2) mandula (1) marhahús (4) mártás (6) máz (3) mazsola (7) medvehagyma (5) meggy (16) menzakaja (7) méz (18) mézeskalács (3) mikrós (1) mogyoró (2) mogyorókrém (2) muffin (12) mustáros (6) nagyanyáink süteményei (23) narancs (5) nokedli (1) nyárson sült (1) olasz (5) omlós (33) padlizsán (4) palacsinta (8) paprika (4) paradicsomos (12) péksütemény (10) penne (1) pikáns (20) piskóta (22) piskótatekercs (1) pite (16) pizza (4) pogácsa (2) póréhagyma (4) pörkölt (5) puding (18) pulykahús (3) puncs (2) rácsos (4) ragu (8) rakott (16) rántott (4) rebarbara (1) rétes (1) ribizli (1) ricotta (1) rizses (5) rumos (10) sajt (46) saláta (9) sárgarépa (16) sertéshús (28) sonka (15) sörös (1) sós rágcsálnivaló (7) spagetti (12) spanyol (3) spárga (2) spenót (1) sütemény (100) szaftos (14) szezámmag (5) szilva (5) szőlő (1) szószok (4) szuflé (1) tarhonya (1) tarte tatin (3) tej (47) tejfölös (32) tejpor (2) tejszín (27) tejszínhab (12) tenger gyümölcsei (4) tésztaétel (34) tojásos (13) tök (2) töltött (18) torma (1) török (4) torta (30) turmix (7) túró (18) vaníliás (53) vega (66) vinetta (1) virsli (2) zabpehely (4) zöldborsó (5) zöldséges (61) Címkefelhő

Friss topikok

  • Magdolna Tóthné Kovács: Nagyon sokszor elkészítettem! Mindig nagy siker volt! (2021.09.06. 15:11) Sonkás-sajtos-kukoricás háromszög
  • Tecuka: Ma megcsináltam. Valószinű a cukor mennyisége és a hagyományos sütés miatt a külseje mjadnem megég... (2021.08.30. 16:05) Ricottás amerikai palacsinta
  • takacsveca93: Hát nem a legszebb süti, de mivel gyorsan elkészül mikróban, és nem kell vele sokat szórakozni, ez... (2019.05.05. 18:05) Mikrós kakaós süti
  • Kockalány: @lorien: Teszek fel neked egy képet az blog Facebook oldalára. :) Megmutatom mennyi szaft szokott ... (2018.03.09. 22:00) A szaftos sült csirke titka
  • Kockalány: @Arpadne Szilagyi: Örülök, hogy ízlett! (2017.08.25. 16:43) Tojással töltött rúdfasírt

Linkblog

Ajánló

Legjobb receptes blogok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Facebook oldal

2011.10.28. 15:31 Kockalány

Jamie-vel főztem!

Címkék: hal citrom zöldséges pikáns jamie oliver egészséges borítékolt

 
Persze nem szó szerint. Miután megnéztem az első sorozatát, a Pucér szakácsot, teljesen rákattantam. Na, nem mint férfira, hanem a bohókás stílusára és az elképesztő főzőtudására. Eldöntöttem, hogy egy egyszerűbb receptjét kipróbálom. A közös főzést úgy kell érteni, hogy kirohangáltam a konyhából a szobába, megnéztem egy részletet a videójából, és visszaszaladtam gyorsan a konyhába, hogy megcsináljam, majd vissza ki, újabb részlet, és ismét be. Igen, közben úgy néztem ki, mint aki nem komplett, ezt a Kedvesem is tanúsíthatja, de megérte a felhajtást.
 
A Sea bass in a bag fantázianevű fogást készítettem el Jamie Oliver-től, ami nyersfordításban hal a szatyorban lenne, de hívjuk inkább Borítékban sült halnak. A recept viszonylag egyszerű, de nem mindent úgy csináltam, ahogy ő, ez tőlem már abszolút megszokott. Ő édesköményt is használt a halhoz, na és persze egészben sült halat, míg én szeletelt tengeri hallal dolgoztam, és kihagytam az édesköményt. Amit annak tudok be, hogy a köményt az óvodai köménymagleves óta utálom, és ezért idegenkedek az édesköménytől is, holott ízileg nem sok közük van egymáshoz (mármint a zöld növénynek és a szárított magnak). Na, de egyszer majd csak megszeretem, erre is van példa, mégpedig a cékla. Ezt is óvoda óta utáltam, holott nem sűrűn kóstoltam meg, mert már a szaga is taszított. De mikor jött a Kedves, ő megszerettette velem. Nem tudom, hogy hogy csinálta, ne is kérdezzétek, a lényeg, hogy azóta megeszem, és még szeretem is a céklát.
 
De térjünk vissza a halunkhoz. Más fűszereket is bevetettem, amihez kíváncsi lennék, hogy Jamie mit szólt volna, de ő mondta, hogy bármit használhatok, amit szeretek, így nyugodtan szabadjára is engedtem a fantáziámat.
 
Tehát kezdésként tépjünk egy jó hosszú alufólia darabot, ahogy Jamie tanítja, legyen háromszor akkora, mint a hal, és hajtsuk félbe. Rápakoljuk, aztán ferdén bevagdossuk a halat, és sóval-borssal mindkét oldalát bedörzsöljük. Ő szeletelt édeskömény-ágyra fektette a halat, de mivel én ezt kihagytam, vöröshagymával ágyaztam meg a szeletkéknek. Bazsalikom helyett őrölt rozmaringgal és petrezselyemmel fűszereztem, amit egy nagyon pici oregánóval és majoránnával egészítettem ki. A vöröshagyma mellett egy cikk fokhagymát is rájuk apróztam, plusz Jamie-t követve babérleveleket is tettem a halszeletekre. (Közben megjegyzem, hogy a babérlevelet se igazán szeretem, de kezdem magam sikeresen hozzászokatni.) Megöntözzük az egészet egy kevés olajjal, és 5 dkg vajat is rádarabolunk. Végül meglocsoljuk egy vagy ízlés szerint több citrom levével, ez a vajjal jó kis szaftot alkot majd a halszeleteink alá.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Borítékolás előtti pillanat
 
Aztán jön a borítékba csomagolás. A kis kupacunk a fólia elszakított vége felé essen, hogy a hosszabbik részt ráhajthassuk. A ráhajtott véget lezárjuk hajtogatással, és ugyanezt elvégezzük minden oldalon a halig. Ha jól dolgoztunk egy kis fém párnácskát fogunk kapni. A lezárt széleket kissé felfelé hajtjuk, hogy ne folyjon ki a szaftja.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fém párnácska (nem alvásra!) :)
 
A kis csomagunkat óvatosan a tepsibe rakjuk, és betesszük a forró sütőbe, ahol erős fokozaton Jamie szerint 16 percig (minden fél kiló halra 8 percet számított, nekünk egy kiló halunk van) sütjük. Azaz inkább főzzük, pároljuk, mert ahogy tapasztaltam ennyi idő alatt csak megpuhul a halhús. Én eleve 25 perc után bontottam ki, és néztem meg, tökéletesen megpuhult, viszont én még meg akartam kicsit pirítani, így adtam neki még minimum egy fél órát nyitott csomagolásnál. A végeredmény nagyon guszta lett, és bár kicsit szokatlan az ízlelőbimbóimnak, de finom.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kukk a zacsiba (félkész/párolt halszeletkék)
 
Hozzávalók:
                             
-          egy kiló szeletelt tengeri hal
-          alufólia
-          só, bors
-          fűszerek tetszés szerint: rozmaring, petrezselyem, oregánó, majoránna
-          egy fej vöröshagyma
-          egy cikk fokhagyma
-          babérlevelek
-          olaj
-          5 dkg vaj
-          1 citrom leve
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Paradicsomos reteksali
 
Köretnek a petrezselymes rizset választottam, ami jól megy a halhoz, és összedobtam egy gyors salátát is. Mivel a halas recepthez Jamie is egy reteksalátát ajánl, így én is azt készítettem. Nem azt, amit ő, csak ahhoz nyúltam, amit épp itthon találtam. Paradicsomot és retket szeleteltem fel, sóztam-borsoztam, és egy pici olajjal összeforgattam őket. Szép kis színes sali lett, tök egyszerű és jól ment a halhoz. Köszi Jamie! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A kész mű (itt már szépen aranybarnára van pirulva a halacska)
 
Ja, és bármilyen húst el lehet készíteni ilyen borítékos módszerrel, például csirkével is ki lehet próbálni.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kockalanykonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr963336375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása